Procesų parengimasKodėl vieną ir tą pačią veiklą vykdančios panašios organizacijos būna tokios skirtingos savo efektyvumu? Teisingas atsakymas – viskas slypi ne technikoje, piniginiuose resursuose, o nematomuose dalykuose – procesuose. Pvz. dvi vienodos organizacijos, kurios atlieka identišką veiklą, turi vienodus resursus ir aptarnauja panašų kiekį klientų ar atlieka vienodą darbų kiekį. Jų pelnas metų gale yra vienodas. Bet viena organizacija tai pasiekia su 10 darbuotojų, kita su 9. Paskaičiuokite to vieno darbuotojo darbo atlygį, mokesčius, darbo vietos įkūrimo kainą (gal patalpa, kompiuteris, automobilis, mob. telefonas ir pan.) ir pamatysite, kiek pelno lieka verslo savininkui, ar tolimesniam įmonės vystymui. Kodėl taip yra? Dėl dviejų priežasčių: Sutvarkyti procesai Ir profesionalus, efektyviai dirbantis personalas. Procesus ir personalą sunku nukopijuoti. Praktiškai neįmanoma.
Įmonės procesų valdymo modelio parengimas ir įdiegimasSusideda iš tokių sąlyginių vienalaikių etapų: 1) procesų nustatymas; 2) procesų analizė ir aprašymas; 3) matavimo principų ir kriterijų apibrėžimas; 4) procesų vykdymas; 5) stebėjimas.
Aptarnavimo standartaiYpač aktualu toms organizacijoms, kurios dirba su individualiais klientais arba B2B (verslas-verslui). Galimi trys darbo variantai: a) parengiami procesai; b) įmonės darbuotojai apmokomi ruošti procesus; c) parengiami procesai ir įmonės darbuotojai apmokomi ruošti procesus. Rezultatas – aprašyti ir dokumentuoti procesai arba/ir apmokytas personalas. |
---|